Oferta naszego biura obejmuje świadczenie usług w zakresie:

Prowadzenie ksiąg rachunkowych obejmuje:

  • tworzenie planu kont oraz polityki rachunkowości
  • dokonywanie zapisów w ewidencji syntetycznej i analitycznej (łącznie z dekretowaniem dokumentów)
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia
  • prowadzenia ewidencji do celów podatku od towarów i usług (VAT)
  • ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
  • ustalanie wysokości należnego i naliczonego podatku VAT
  • sporządzanie, według wzorów określonych przepisami, deklaracji podatkowych oraz przekazywanie ich do US
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych za rok obrotowy
  • sporządzanie obowiązkowych sprawozdań do GUS
  • monitoring należności i zobowiązań

W ramach prowadzenia podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów lub ewidencji ryczałtu:

  • dokonujemy zapisów w KPiR lub ewidencji ryczałtu
  • prowadzimy ewidencje środków trwałych, a także wartości niematerialnych i prawnych oraz ewidencję wyposażenia
  • ustalamy wysokość miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
  • prowadzimy ewidencje do celów podatku od towarów i usług oraz rozliczenia w zakresie podatku VAT
  • prowadzimy ewidencje przebiegu pojazdów
  • sporządzamy miesięczne i roczne deklaracje podatkowe

Kadry i płace:

Niezbędnym uzupełnieniem usług księgowych jest obsługa kadrowo-płacowa. W skład tej usługi wchodzi:

  • przygotowywanie umów o pracę, umów cywilno-prawnych
  • sporządzanie list płac - naliczanie wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • przygotowywanie wszelkich deklaracji i raportów wymaganych przez ZUS łącznie z dostarczaniem ich do tego urzędu w formie elektronicznej
  • prowadzenie teczek osobowych i kartotek pracowników, w tym ewidencji wynagrodzeń poszczególnych pracowników
  • rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz sporządzanie rocznych deklaracji PIT-4R
  • sporządzanie rozliczeń rocznych pracowników i związanych z tym informacji podatkowych (PIT-11)
  • wystawianie zaświadczeń o osiągniętych dochodach
  • sporządzanie raportów i analiz dotyczących wynagrodzeń

Księgowość wspólnot mieszkaniowych:

  • ewidencja kosztów, przychodów, rozrachunków wspólnoty
  • ewidencja opłat właścicieli z podziałem na eksploatację i fundusz remontowy
  • bieżąca weryfikacja zadłużeń i nadpłat oraz prowadzenie windykacji należności
  • wykonywanie sprawozdań finansowych rocznych oraz na życzenie Zarządów - okresowych
  • rozliczanie zużycia mediów na poszczególne lokale
  • ścisła współpraca z Zarządem oraz administratorem wspólnoty w celu weryfikacji dokumentów
  • sporządzanie odpowiednich deklaracji dla różnych instytucji (US, ZUS, GUS)
  • sporządzanie planu gospodarczego wspólnoty